Februari 2005

Omdat we de kever in januari al grotendeels uit elkaar hadden gehaald, hoefden we nog maar een paar dingen te demonteren. We hebben de meeste ramen er nog even uit gehaald, deuren eruit, kofferklep eraf en de benzine tankverwijderd.

Nu konden we beginnen met het las en flex werk. We hadden verder nog niet een lasapparaat om het fijne plaatwerk te kunnen lassen. Eerst een 230 mig/mag lasapparaat geleend van mijn hele lieve broertje :-P Dit laste opzich wel mooi, alleen op dit lassapparaat konden alleen kleine gasflesjes aangesloten worden. Dit heeft als nadeel dat de kleine flesjes vrij snel leeg zijn :-( en ze vrij duur zijn, voor de kleine hoeveelheid die je krijgt. Dus we zijn op het moment nog druk op zoek naar een geschikt lasapparaat.

Om toch even te kijken hoe het nou wou lassen met dit lasapparaat heeft pieter even een stukje uitgeprobeerd, helaas zonder gas :-(

omdat we verder eerst niet kunnen lassen zijn we maar alvast met wat andere dingen begonnen. We hebben de rechtachterkant vrij gemaakt van tectiel

En weer opnieuw in de grondverf gezet, omdat het verder nergens verrot was.

Omdat we nog steeds druk aan het zoeken zijn naar een lasapparaat, zijn we maar weer verder gegaan met het in de grondverf zetten van delen waar verder niets aan gelast moet worden.

Ook bij de voorkant zijn we begonnen met kaalhalen van het staal. Gelukkig zag dit er op een stukje na, verder allemaal goed uit.De linker kant is al helemaal kaal gehaald en opnieuw weer in de grondverf gezet. Met de rechter kant zijn we nog druk bezig om deze helemaal roestvrij te krijgen. Maar gelukkig is dat allemaal oppervlakkige roest, en het is verder niet door gerot.

Ook de achterkant is al vast geschuurt en weer in de gronverf gezet.

Ook het dak is al helemaal geschuurd, met hulp van Ericje en zit alweer gedeeltelijk in de grondverf

Ook hebben we aan de binnenkant van de kever, bij de spartborden, een laag bitumen achtig spul verwijderd. Hierbij kwamen we aan de linkerkant nog een stukje tegen dat ook verrot was.

Maar voor de rest ziet het er binnen goed uit

Omdat we de aangebrachte grondverf toch niet helemaal vertrouwden, hebben we deze ermaar weer afgehaald, en een andere grondverf aangebracht, die roestwerend is.

Dit was met de oude grondverf..

En met de nieuwe!

Ook de voorkant hebben we helemaal in de nieuwe gronverf gezet

Zo zag het eruit toen we de tank eraf haalden.

En met de nieuwe grondverf, is wel netjes toch...?

En omdat pieter het weekend weer in joure was en ook wel even mee wou helpen, hebben we de motor uit de kever gehaald. Het achterspatbord hebben we verwijderd, zodat we er makkelijker bij kunnen. En deze komt straks weer vast met een paar boutjes zodat we hem later er eventueel zo weer uit kunnen halen.

Toen moest de motor er nog uit. En zoals we al gehoord hadden zat deze dus echt met 4 boutjes vast en was er dus zo uit!

Hier is hij dan zonder motor en achterspatbord.

Omdat er nog een bus bitumen in de kever lag toen we hem kochten, hebben we dat ook maar even uitgeprobeerd. En hebben we bij de achterspatborden op de lasnaden gesmeerd, zodat dat er ook weer netjes uit ziet!

Ook hebben we bij de linker zijkant, de rand onder de deur even kaal gehaald en in de grondverf gezet, kan die er ook weer even tegen aan nou...

Zo alweer een maand voorbij! De kever word steeds kaler, maar we laten de moed niet zakken!